Tack för oss! (Galleri Se Konst)

Vi på Galleri Se Konst (GSK) vill tacka alla konstnärer som ställt ut under 2019, våra sponsorer och samarbetspartners och självklart vår trogna  publik som kommit i vått och torrt. Vi vill även passa på att tacka alla er som stannat till och tittat in genom fönstret och ledd av nyfikenheten tagit första steget in på Galleri Se Konst (GSK) för att upptäcka en helt ny värld! Tack!

Galleri Se Konst (GSK) arbetar vidare i annan skepnad och vi överger inte tanken med att sprida konst och kulturengagemanget utöver länsgränserna …nu när vi kanske som mest behöver den!

Galleri Se Konst (GSK) medlemmar jobbar med att formulera 2020 års ”The Gathering” och ett samarbete med Dalarnas museum har inletts. ”The Gathering” arbetsnamn 2020 är ”Text, Performance och Offentlig konst”.

Galleri Se Konst (GSK) är en icke vinstdrivande förening som sprider konst och kultur i och utanför Dalarnas gränser, vi ordnar föreläsningar, workshops och sammankomster.
Vi jobbar under devisen “Galleri Se Konst Älskar att sätta konstnärer i Arbete” detta kräver såklart mycket engagemang och tid av alla medlemmar och inblandade, men det måste sägas att det har alltid varit väldigt givande, spännande och roligt, vi har lärt oss mycket, fått nya vänner och upptäckt saker vi inte visste fanns, vi vill tacka för det med…

TjugoTjugo tar vi ett steg tillbaka med våra utställningar och jobbar istället inriktat på workshops och sammankomster!
Det kommer bli ett spännande år som vi alla ser fram emot!

Tills vidare kommer Galleri Se Konst (GSK) att finnas på Falu Konstgrafiska verkstad som 2020 genomgår stora förändringar då föreståndaren slutar och kommunen har bestämt att inte tillsätta någon ny ”konstnärlig ledare”.
Galleri Se Konst kommer givetvis dra sitt strå till stacken, och det är möjligt att vi kan använda verkstadens lokaler för vissa sammankomster och diverse framtida workshops

Är du intresserad av Galleri Se Konsts 10 åriga verksamhet så säljer vi vår katalog ”Sammankomster och Gatherings” via galleriet 0739-302890 eller Uppsala konstmuseum, Eskilstuna konstmuseum, Konstig sthlm.

/Galleri Se Konst

(Jul- & nyårsbrev från GSK. Texten är något redigerad DKF:s webbredaktör)