Kalendarium

Kommande aktiviteter i kronologisk ordning:

Tisdag 18 februari kl. 15.00
Besök i Skogskapellet, på Skogskyrkogården samt nya krematoriet i Falun.
Guider är arkitekt Lars-Olov Holmqvist, som har ritat tillbyggnaden till krematoriet och Mats Hulander. Antalet deltagare är begränsat till maximalt 12 personer. Mötesplats utanför Skogskapellet. Anmälan till Lars-Olov Holmqvist senast fredag 14 februari,
mejl loh@dalanova.se.

Lördag 22 februari till söndag 23 februari, kl. 10.00-16.00 båda dagarna
Emaljkurs på Föreningen Emaljverkstadens i Falun verkstad, Måns Nils väg 12 vid Oscars lave, Gruvan. Kostnad: 1 000 kr/person. Materialkostnad tillkommer på plats av kursledaren Cecilia Zedendahl. Antal deltagare: 3-6 personer. Anmälan, som är bindande, senast tisdag 18 februari till Marieta Toneva, sms 070-222 24 52.

Tisdag 24 mars kl. 17.00 – tisdag 23 juni
Konstutställningen ”Konstspår” med verk av Dalakonstnärer visas i Resecentrum, Falun. I utställningen presenteras ett urval årsgåvor till DKF:s medlemmar från föreningens startår 1926 till årsgåvan 2020, ”Scenario I” av Nina Edling.
Vernissage 24 mars kl. 17.00. Alla är välkomna!

Söndag 29 mars kl. 14.30
Årsmöte för föreningens medlemmar.

Söndag 29 mars kl. 15.00
Årsgåvan 2020 presenteras av konstnären Nina Edling.
OBS! Du som inte deltar hämtar din årsgåva/dina årsgåvor hos Maj Edström, Trotzgatan 70, tel. 076-098 37 40, eftersom Dalarnas museum är stängt.

Onsdag 15 april–söndag 19 april
Konst- och arkitekturresa till Berlin och Dessau. Se separat informationsblad.
Antalet deltagare är begränsat till maximalt 25 personer. Anmälan senast torsdag 20 februari till Lars-Olov Holmqvist, mejl loh@dalanova.se.

Lördag 16 maj kl. 09.00
Besök på Orsa Grafik med P-O Söderlund. P-O berättar även om sin senaste utställning som handlar om återbruk och recycling. Möjlighet till fika finns på plats.
Samåkning från gamla postens parkering.
Anmälan till Maj Edström senast måndag 11 maj, tel. 076-098 37 40.

Torsdag 25 juni kl. 18.00
Besök på utställning av Erika Nordqvist på Galleri Svarta Gran, Falkgatan 2, Borlänge. Samåkning för deltagare från Falun.
Anmälan till Yvonne Seger senast tisdag 23 juni, tel. 070-687 89 04.

För mer information se DKF vårprogram 2020.