Kalendarium

Kommande aktiviteter i kronologisk ordning:

PROGRAM HÖSTEN 2020

Studiecirkel med tema Barnet i konsten.
”Vilka barn hittar vi? Hur och av vem har de porträtterats?” Träffar torsdagarna 10 sept., 24 sept. och 8 okt. kl. 17.00-18.30 i grupprum Torstensson, Falu stadsbibliotek. Max 8 deltagare. Anmälan till Maj Schöldström-Edström, tel. 076-098 37 40. Samarrangemang med Falu stadsbibliotek.

Söndag 30 augusti hos Maj Edström, Trotzgatan 70, Falun, utomhus Kl. 14.30 – 15.00 Årsmöte och Höstmöte för föreningens medlemmar.
OBS! Detta är kallelsen.
Kl. 15.00 – 16.00 Årsgåvan 2020 presenteras av konstnär Nina Edling.
Du som inte deltar kan hämta din årsgåva hos Maj Schöldström-Edström, Trotzgatan 70, Falun, tel. 076- 098 37 40 eftersom Dalarnas museum är stängt.

Måndag 7 september kl. 17.00 i Resecentrum, Falun
Kl. 17.00 Finissage på utställningen Konstspår. Verk av Dalakonstnärer från 1927 till 2020. Samarrangemang med Falu kommun.

Onsdag den 16 september kl. 18.00 Månadens konstverk på Britsarvsgården och Britsarvsskolan, Falun
Vi ser skulpturen Ballongen av Jörg Jeschke utanför Britsarvgården och konstverket Svävande fri av Bo Holmlund vid entrén till Britsarvsskolan. Maj Schöldström-Edström visar verken. Mötesplats är entrén till Britsarvsskolan.

Måndag 5 oktober kl. 17.30 Besök på Emaljverkstaden, Falun
Marieta Toneva visar Emaljverkstaden vid Gruvan. Anmälan via sms till 070- 222 24 52 senast lördag 3 oktober. Antal deltagare 4-10 personer. Vägbeskrivning skickas till anmälda. Samarrangemang med Formveckan.

Lördag 10 oktober kl. 10.00-16.00
Emaljkurs, smyckesemalj/små paneler, i Emaljverkstaden. Kostnad: 500 kr/person. Kostnad för material tillkommer, som köps på plats av kursledaren Cecilia Zedendahl. Antal deltagare 3-6 personer. Anmälan, som är bindande, senast 1 oktober till Cecilia Zedendahl, 070-570 72 72. Vägbeskrivning skickas till anmälda. Samarrangemang med Formveckan.

Tisdag 13 – fredag 23 oktober kl. 9.00 – 15.00 i Gamla Elverket, Falun och på DKF:s hemsida
Vinsterna i årets medlemslotteri kan ses. Vinnarna meddelas i personliga brev.

Onsdag 28 oktober kl. 17.00 Månadens konstverk på Högskolan Dalarna, Falun
Satu Sundström visar Kent Boholms skulpturgrupp De fem elementen och Anne Carlquist och Anna Fjällbäck visar Dalahästmattan. Mötesplats Hög- skolans entré.

Lördag 31 oktober – onsdag 6 januari DalaKonst i Konsthallen, Gruvmuseet, Falun
Den traditionella Höstsalongen visas i Gruvmuseet, Falun. Kommissarie är Marja-Leena Sillanpää. Årets tema är ”Under jord”. För information om inlämning, öppettider med mera, se föreningens hemsida: www.dalarnaskonstforening.se . Gruvan tar 50 kronor i inträde.

För mer information se DKF_höstprogram 2020_A5